שאלות ותשובות

 
רוב היום אני יושב מול מחשב. מידי פעם יש לי כאבים בכף היד ודקירות באצבעות הידיים. לפעמים אינני מסוגל להחזיק עט או להקליד על מקלדת המחשב. מדוע זה קורה? מה ניתן לעשות?
 
השימוש במקלדת המחשב או בעכבר יצר סוג של מחלות הנקראות "מחלות מחשבים". המחלות נובעות מחזרה על תנועות מסוימות במשך שעות רבות כמו הקלדה על מקלדת, אחיזה בעכבר, כתיבה ממושכת וכדומה. בנוסף לכך, יכולים להתלוות לתופעה זו כאבים בצוואר, בכתפיים ובשורש כף היד, תרדמת וחוסר תחושה באצבעות.

יש לציין כי הסימפטומים המתוארים אינם נחלתם של אנשי מחשבים בלבד. גם מורים, ציירים, נגנים, ספרים ונהגים יכולים ללקות בה.
כדי לפתור את הבעיה יש לעסוק בפעילות גופנית מכוונת, בה מגמישים את חגורת הגוף העליונה (צוואר, כתפיים, ידיים), ומונעים הצטברות של מתח שרירי באזור זה. כמובן שפעילות גופנית כזו מומלצת גם כטיפול מונע.
יש לי כאבי גב תחתון, ואינני מצליחה להיפטר מהם. מה לעשות?
 
קיימות סיבות רבות לכאבי גב תחתון, כשהעיקריות הן יציבה לא נכונה, שרירי בטן חלשים, תנועות לא נכונות שמבצעים עם הגוף, (הרמת משאות כבדים בצורה לא תקינה, התכופפות לא מבוקרת וכד'), חוסר תנועה (ישיבה ושכיבה ממושכים) או סיבות נפשיות (מתח, לחץ, כעס).

הפתרון לכאבי הגב ולמניעתם הוא פעילות גופנית מבוקרת ומתונה, ששמה דגש על חיזוק שרירי הבטן, הארכה ומתיחה של שרירי הגב התחתון, חיזוק שרירי הגב העליון וחגורת הכתפיים, וחיזוק שרירי הרגליים.
הרבה זמן לא ביצעתי פעילות גופנית כלשהי, ואני מרגישה לא בכושר. איך אוכל להשתלב בקבוצות ולחזור לעצמי?
 
השלב הראשון הוא המודעות לכך. רובנו נזכרים שאנחנו צריכים להיכנס לכושר בשלב די מאוחר, אז הפתרון הוא פשוט להתחיל לתרגל.
במרכז אנו עובדים בשיטה אלטרנטיבית, המאפשרת לכל אחת ואחד להשתלב בקבוצות. כל מתרגל מבצע את התרגילים בגבול היכולת שלו, וכך משתפר לפי הקצב האישי שלו. אל חשש – עם התמדה ורצון תוכלי לחזור לעצמך במהרה!
יש לי כאבים בשריר הישבן, ואני מתקשה בהליכה ובעמידה. מה לעשות?
 
כאבים בשריר הישבן מקורם מבעיה בעצב הסכיאטי, שעובר מעמוד השדרה המותני דרך האגן ומפרקי הירכיים, ומשם לאורך הרגל. הסיבה העיקרית לכך היא יציבה לא נכונה, היוצרת לחץ על גופי החוליות המותניות ובהמשך שחיקה בחוליות, מה שעלול להתפתח גם לדלקת בעצב.

כמובן שהדרך היחידה להיפטר מהכאבים ולמנוע סיבוכים בעתיד, היא לבצע פעילות גופנית מתונה, ששמה דגש על הגמשת מפרקי הירכיים ועל חיזוק והארכת שרירי הגב.
יש לי דורבן בעקב. האם יש פתרון לבעיה זו מלבד זריקות?
 
דורבן נוצר כתוצאה מגדילת זיז של עצם לתוך הבשר. זיז זה מתפקד כמו מסמר, ומכאיב מאוד בזמן הדריכה על כף הרגל. כדי להיפטר מדורבן, יש לבצע תרגילי מתיחה לשרירי השוק האחוריים ותרגילי ריכוך לכף הרגל, לנעול נעליים בעלות סוליה רכה ובכך להגן על אזור הדורבן.
יש לכם שאלה? צרו קשר עם המטפלים המומחים של BODY & SOUL - בשיטה האלטרנטיבית: 072-3267259.